Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΙΚΗΣ 23/10/2010

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με αφορμή το καθεστώς λειτουργίας του Κ.Ω.Θ., προτρεπόμαστε να μιλήσουμε για τις δομές κρατικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τις διαδικασίες μάθησης και έκφρασης που προκείπτουν και τις προϋποθέσεις παρασιτισμού του ιδιωτικού τομέα που δημιουργούνται από τη σύμπραξη κράτους-κεφαλαίου με πρόσχημα την κρίση.
Το κράτος χειριζόμενο τη παιδεία ως ιδεολογικό μηχανισμό του, αναπαράγει ανθρώπους-τεχνοκράτες έτοιμους να αντεπεξέλθουν στους συστημικούς του θεσμούς στα όρια της νομιμότητας και της ασφάλειας, γεγονός που προωθεί την αντικοινωνικότητα.
Ιδρύματα όπως το Κ.Ω.Θ, έχοντας σε πρώτο επίπεδο εισαγωγικές εξετάσεις και έπειτα ένα πελατειακό σύστημα αξιολόγησης μαθητών-καθηγητών για τη διασφάλιση του ''κύρους'' και του ''επιπέδου'', εξαλείφουν τη συλλογική συνείδηση μέσα από ακαδημαϊκούς μικρόκοσμους ανταγωνισμού. Με βάση αυτή τη κοινωνική σύνθεση εγκλωβίζεται η αυτοδιάθεση και η αξιοποίηση της δημιουργικότητας του ατόμου μορφοποιώντας το σε απαιτήσεις εμπορίου.
Αφομοιώνοντας οι άνθρωποι-προϊόντα την έννοια της υπεραξίας δημιουργείται ένα κλίμα ανέχειας, για τυφλή δεκτικότητα δρομολογούμενη με στόχο την παραχώρηση των δικαιωμάτων τους μόνο στην οικονομική ελίτ. Δημιουργώντας την απόκλιση επιτυγχάνουν την εξίσωση για τους νεόυς όρους που θέτει η αυξανόμενη παραγωγικότητα.
Οι μεσάζοντες των συγκεκριμένων κατευθύνσεων εν πρώτοις εντείνουν την εσωστρέφια των αγώνων ορίζοντας αυτόβουλα το νόμιμο και το παράνομο.Ως επακόλουθο αποσυναρμολογούνται ως αυθεντίες ακόμα και στους πιο δογματικούς -κομματικοποιημένους αφυπνίζοντας την ανάγκη για συσπείρωση και αποδόμηση ιεραρχικών θεσμών, καθώς και την αναζήτηση δομών αυτο-οργάνωσης.
ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ Κ.Ω.Θ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου